قوانین و مقررات

برنامه برمودا از طریق برنامه اندروید و هم بر روی وبسایت  و موتورهای جستجو گوگل قابل استفاده میباشد که اشخاص با ثبت شماره موبایل خود و اخذ کد تاییدی که برای ایشان ارسال میگردد ، از کاربران برنامه برمودا به حساب می آیند و با توجه به هدف و برنامه برمودا که شرح داده شد ، کاربران تعهد مینمایند که اطلاعیه هایشان شرایط ذیل را دارا میباشد :

1 – کلیه مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی و عرف جامعه میباشد .

2 – درج عکس های ارسالی واقعی و متعلق به کاربر میباشد و تا حد امکان شامل عکس خود فرد نمیباشد .

3 – آگهی ها جهت خرید و فروش حیوانات نمیباشد .

4 – عدم درج شماره حساب در عکس های ارسالی و درج جملات درست و بدون هرگونه توهین و خلاف عرف

چنانچه شخصی از شماره یا پست الکترونیکی کاربران سوء استفاده نماید و یا بالعکس و یا شائبه کلاهبرداری مشاهده شود ، متخلف از طرف زیان دیده تحت پیگرد قانونی قرار میگیرد و برنامه برمودا هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد ، بنابراین در جهت مورد سوء استفاده قرار نگرفتن نهایت دقت و هوشیاری خود رابکار برید .

در هر آگهی شخص مجاز به ارسال 6 عکس میباشد که پیشنهاد میشود تصویر حداقل 100 کیلوبایت و حداکثر 500 کیلوبایت باشد و تصاویر واقعی و با کیفیت مطلوب باشد .

در تصاویر ، مطالب تبلیغاتی و شماره حساب و آدرس دقیق درج نگردد .

طراح برنامه هیچ آشنایی قبلی با واگذارکنندگان یا آگهی دهندگان ندارد و برای هر نوع اطلاعاتی با شماره های درج شده در آگهی تماس بگیرید .

چنانچه آگهی شما شامل مژدگانی میباشد تا قبل از اطمینان از پیدا شدن حیوان و یا مشاهده آن وجهی را پرداخت ننمایید و چنانچه برای آگهی خود مژدگانی خاصی را مشخص نمودید ، پرداخت و کم و کیف آن متوجه شخص میباشد و در این مورد برمودا تعهدی به طرفین ندارد .

نکاتی جهت یافتن حیوان خانگی شما

اگر حیوان خود را در نزدیک خانه خود گم کرده اید ، یک آگهی با عکس حیوان خانگی گمشده خود به همراه شماره تلفن نزدیک منزل خود بچسبانید . افرادی که یک حیوان خانگی گمشده را پیدا میکنند ، اغلب در آن منطقه قدم میزنند یا رانندگی میکنند و سعی میکنند صاحب حیوان را پیدا کنند .

علاوه بر اینکه آگهی گمشده خود را در این برنامه همراه با تاریخ و محل گم شدن و شماره تماس منتشر کردید ، از وب سایت ها بازدید کنید و به دامپزشکی و پناهگاه های محلی نیز مراجعه کنید .

اگر گمشده شما پرنده است ، بیشتر پرندگان گمشده بسیار نزدیک به خانه پیدا میشوند و در دو روز اول زیاد دور نمیشوند .

اگر پرنده شما حلقه ای دارد ، شماره را خصوصی نگه دارید تا زمانیکه پرنده پیدا میشود بتوانید مالکیت خود را ثابت کنید .

هرگز امید خود را از دست ندهید و با گذشت یکسال یا بیشتر جستجو خود را ادامه دهید و هر بار مجدد آگهی خود را ثبت کنید .

همانطور که شما به دنبال پیدا کردن حیوان گمشده خود هستید ، افرادی هستند که به دنبال تحویل دادن آن به شما میباشند بنابراین بخش مربوط به حیوانات پیدا شده را بررسی و تا حد امکان در منتشر کردن و معرفی برنامه به دیگران اقدام نمایید .

ممکن است شخص یابنده قادر به نگهداری از حیوان نباشد و آن را در بخش واگذاری آگهی نماید ، پس جستجو در این قسمت را نیز در نظر داشته باشید .

در صورتیکه حیوانی را پیدا کردید در قسمت درج آگهی اطلاعات کامل و جزییات حیوان را درج نکنید تا این موضوع مورد سوء استفاده قرار نگیرد و بگذارید که شخص تماس گیرنده جزییات حیوان را برایتان شرح دهد تا بتوانید گمشده را به صاحب اصلی خود تحویل دهید .

وقتی حیوان خانگی خود را پیدا کردید لطفا به ما اطلاع دهید و ما را خوشحال کرده و سپس آگهی خود را ویرایش کنید .

نکاتی برای کمک به حیوانات آسیب دیده

هنگامیکه شما یک حیوان آسیب دیده را پیدا میکنید نمیدانید ممکن است آن حیوان چه بیماری هایی داشته باشد بنابراین تا جاییکه میتوانید از تماس مستقیم با آن پرهیز نمایید و در صورت امکان از دستکش استفاده نموده و اگر با آن تماس داشتید دست های خود را حتما شسته و ضد عفونی نمایید . حیوان آسیب دیده معمولا ترسیده است و در صورت نزدیکی به آن ممکن است وحشت کند ، بنابراین صورت خود را از آن دور نگه دارید و مواظب عکس العمل آن باشید و سعی کنید طوری رفتار کنید که حیوان احساس امنیت کند .

با توجه به اینکه حیوان نمیداند که شما که هستید و برای چه به آن نزدیک میشوید ، به آرامی به آن نزدیک شوید تا باعث ترس بیشترش نشوید و قبل از بلند کردن آن یک پارچه یا حوله دور آن بپیچید .

اگر حیوان اهلی بود سعی کنید در حالیکه به آن نزدیک میشوید با آن به آرامی صحبت کنید چرا که حیوان اهلی به شنیدن صدای انسان عادت دارد و برعکس اگر با حیوان وحشی سر و کار دارید تا جای ممکن ساکت بمانید .

حیواناتی را که توانایی حرکت ندارند و شما قادر به جا به جایی آن نیستید و یا جثه بزرگی دارند را بپوشانید و سپس با دامپزشکی یا پناهگاه حیوانات و گروه های امداد حیوانات تماس بگیرید .

با توجه به نوع حیوان و نحوه آسیب آن و محلی که هستید و بودجه ای که دارید انتخاب کنید که به دامپزشکی بروید یا پناهگاه ، چرا که تعداد پناهگاه ها کم هستند و همیشه قادر به کمک رسانی نبوده و دارای امکانات پزشکی و فضای کافی نیستند . بنابراین اگر خودتان نتوانستید حیوان را به دامپزشکی برسانید بعد از تهیه غذا و امدادهای اولیه از طریق گروه های حامی حیوانات و فضای مجازی درخواست کمک کنید .

نگهداری

معمولا صاحبان سگ و گربه ها برای جلوگیری از خطرات گم شدن حیواناتشان ، به آنها میکرو چیپ تزریق میکنند که در صورت امکان میتوانید حیوان خود را میکرو چیپ دار کنید و یا از قلاده های جی پی اس دار استفاده نمایید .

میکروچیپ قطعه ای بسیار کوچک است که با سرنگ های مخصوص به حیوان تزریق میشود و اطلاعات صاحب حیوان را در خود جای داده است که با مراجعه حیوان به دامپزشکی ، از طریق اسکنر مخصوص شما میتوانید اطلاعات صاحب حیوان را پیدا کنید .

در هنگام خارج شدن از خانه همیشه به سگتان قلاده بزنید و اگر در حیاط آن را نگهداری میکنید و خود در خانه نیستید ، سگ شما در خطر ربوده شدن میباشد .

راجع به نژاد و قیمت حیوان خود با غریبه ها سخن نگویید زیرا نژادهای گران و کمیاب مورد هدف ربوده شدن قرار میگیرند .

در هنگام خرید از فروشگاه هایی که با ورود حیوانات مشکل دارند ، هرگز حیوان را بیرون مغازه نبندید و خرید خود را به بعد موکول کنید .

از حیوان خود همیشه یک عکس به روز داشته باشید تا در صورت گم شدن عکس آن را جهت آگهی داشته باشید .